Laboratorium Hek studio projektowe zajmujące się obuwiem, współpracujące z produkcją przyrostową, zaprezentowało model EDDY, but drukowany w 3D, stworzony specjalnie do noszenia na co dzień. Projekt jest odpowiedzią na ciągłe wahania konsumentów w stosunku do obuwia drukowanego w 3D, które często wynikają z nieznanych materiałów, podwyższonych cen, długich terminów produkcji i eksperymentalnej estetyki.
Opracowane we współpracy z firmą obuwniczą drukującą 3D Zellerfeld EDDY reprezentuje przejście od eksperymentów koncepcyjnych w stronę komercyjnie opłacalnego produktu codziennego użytku. But został zaprojektowany wokół naturalnego kształtu stopy, aby zapewnić lekkość, zachowując jednocześnie stabilność i komfort podczas codziennego chodzenia.
“Zainspirowany naturą i stworzonymi w niej ludzkimi doświadczeniami, Hek Lab eksploruje koncepcje okrągłego obuwia poprzez druk 3D. Często więcej pytań niż odpowiedzi, etos projektowy Hek Lab polega na dostarczaniu czegoś nieoczekiwanego, a nie więcej tego samego “, stwierdził Zellerfeld.

Produkcja przyrostowa i innowacje materiałowe
Buty EDDY są produkowane na zamówienie przy użyciu opatentowanej technologii AM firmy Zellerfeld. Obuwie jest drukowane przy użyciu ZellerFoam, termoplastycznego poliuretanu (TPU) opracowanego specjalnie do butów drukowanych w 3D. But, wykonany z pojedynczej, monomateriałowej konstrukcji, eliminuje potrzebę stosowania szwów i klejów, wspierając możliwość recyklingu i ponownego wykorzystania materiałów zgodnie z celami zrównoważonego rozwoju Zellerfeld.
Funkcjonalne cechy użytkowe obejmują podeszwę zewnętrzną ze wzorem w jodełkę, zaprojektowaną tak, aby zapewnić niezawodną przyczepność na różnych nawierzchniach, a także cholewkę z otwartą kratką, która poprawia przepływ powietrza i elastyczność. Podwyższone ściany boczne zapewniają ochronę stopy w mokrych warunkach.
Model EDDY stał się dostępny 11 grudnia w cenie detalicznej 149 dolarów.


Rozszerzenie portfolio obuwia drukowanego 3D firmy Zellerfeld
Niedawna współpraca podkreśla zastosowanie technologii Zellerfelda na rynkach mody i luksusu.
W tym miesiącu marka modowa Justina Biebera, Skylrk zadebiutowała swoimi pierwszymi tenisówkami wydrukowanymi w 3D, Zaginacz Ziemi w liliowej kolorystyce, w tymczasowym pop-upie marki w Tokio – pierwszej w historii fizycznej przestrzeni handlowej. Projekt odzwierciedla charakterystyczną estetykę Skylrk, łącząc kształty zorientowane na wygodę z odważnymi, wyrazistymi kolorami i stale ewoluującą sylwetką. Inspirowane butami piłkarskimi tenisówki mają wywrócony język i rzeźbione, futurystyczne linie. Dodatkowa wersja w kolorze owsa była dostępna do przymierzenia wyłącznie w wyskakującym okienku.


W lipcu Hugo, pod-wytwórnia Hugo Bossa wypuściło buty w stylu mokasynów opracowane we współpracy z Zellerfeldem. Wyprodukowany jako pojedyncza jednostka przy użyciu zastrzeżonego oprogramowania i sprzętu firmy HUGO FORWARD x Zellerfeld model eliminuje tradycyjne wymagania dotyczące wymiarowania, montażu i zapasów. Rezultatem jest indywidualnie dopasowany but, wyprodukowany w ciągu kilku godzin i zaprojektowany z myślą o obiegu zamkniętym.
Zellerfeld współpracował także z projektantem Seana Wotherspoona—znanego ze stosowania niekonwencjonalnych materiałów i skupienia się na zrównoważonym rozwoju — aby przedstawić Sean Double U kolekcja, z tenisówką i mułem. Obydwa elementy są produkowane w jednym kawałku, bez kleju i szwów, co podkreśla korzyści dla środowiska wynikające z wytwarzania przyrostowego.
The Nagrody branży druku 3D wrócili. Zgłoś swoje nominacje już teraz.
Prowadzisz start-up zajmujący się drukiem 3D? Dotrzyj do czytelników, potencjalnych inwestorów i klientów za pomocą Start-up roku w branży druku 3D konkurs.
Aby być na bieżąco z najnowszymi wiadomościami dotyczącymi druku 3D, nie zapomnij zapisać się do Biuletyn branży druku 3D lub śledź nas dalej Linkedin.
Prezentowane obrazy EDDY, buty z nadrukiem 3D inspirowane naturą. Zdjęcie za pośrednictwem Zellerfelda.

