3D Splitter oferuje wszystkie podstawowe funkcje, których można oczekiwać od narzędzia do obsługi modeli 3D, w tym skalowanie, przekształcanie i obracanie części w inny sposób, dzielenie ich na wiele części i wycinanie części wzdłuż różnych płaszczyzn. Być może jednak najciekawsze jest to, że 3D Splitter umożliwia także wykonywanie wielu cięć w jednej płaszczyźnie, przesuwanie płaszczyzn cięcia indywidualnie w poprzek każdej osi oraz tworzenie zarówno otworów wyrównujących, jak i jaskółczych ogonów do łączenia części ze sobą po fakcie. Można regulować średnicę i głębokość otworów wyrównujących, podobnie jak wymiary wpustów, a zamiast metody układanki/jaskółczego ogona można wybrać kwadratowe lub okrągłe otwory wyrównujące lub cięcie proste.
Oprócz automatycznego dzielenia części na podstawie ręcznie zdefiniowanych parametrów, 3D Splitter posiada również szereg wbudowanych profili drukarek 3D, których może używać zarówno do analizy, czy wynikowa część zmieści się w obszarze wydruku, jak i do automatycznego obracania i wycinania części, aby upewnić się, że powstałe części pasują do wybranego profilu drukowania. Interfejs użytkownika jest również intuicyjnie rozplanowany i zawiera przejrzyste etykiety i podpowiedzi wyjaśniające w razie potrzeby bardziej złożone funkcje.
Twórca 3D Splitter przyznaje, że narzędzie jest wciąż w fazie beta i istnieją pewne problemy, nad którymi należy popracować, jednak deweloper przetestował bez problemu kilka dość złożonych modeli – do 2,5 miliona trójkątów – a wersję beta uważa się za stabilną, co czyni je obiecującym źródłem informacji zarówno dla początkujących, jak i weteranów drukowania 3D.

